سوریان قربانی تغییرات داوری شد

حمید سوریان پرافتخارترین کشتی گیر کاروان ایران در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و دور دوم را طوفانی آغاز کرد. وی توانست در زمان یک دقیقه و ۲۳ ثانیه، روبیر رودریگوئز ونزوئلایی را با نتیجه ۸ بر صفر شکست دهد و برای تمامی رقبا خط و نشان بکشد. اما خبر نداشت که اتفاقات عجیب و ناگوار زیادی در انتظار اوست.


سوریاندر دور سوم هم از حریف فنلاندی خود ابتدا ۵ بر صفر جلو افتاد و در نهایت او را ضربه فنی کرد تا با روحیه ای مضاعف راهی یک چهارم نهایی شود اما در این دیدار مقابل روشن بایراموف نایب قهرمان المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان گرفتار ناداوری و همچنین اسیر برخی تغییرات قوانین شد که داوران را مجاز به سختگیری بیشتر می کند.


وی در حالی که از لحاظ فنی از حریف پیش بود داوران ابتدا به دلیل ضربه سر زدن یک اخطار بهسوریان و۲ امتیاز به حریف آذربایجانی دادند و در ادامه در حالی که در حال مبارزه عادی بود رئیس تشک یک بار دیگر مسابقه را قطع و به دلیل آنچه ضربه زدن به صورت حریف خواند، سوریان را دیسکالیفه کرد.


بدینترتیب مرد عنوان دار کشتی فرنگی جهان به گروه شانس مجدد رفت تا شاید با کسب مدال برنز بتواند کسب سهمیه کند. سوریان در گروه شانس مجدد هم به نوعی گرفتار عدم کنترل مناسب ذهنی و روحی شد و در حالیکه با نتیجه ۵ بر صفر از یون چول وون از کره‌شمالی پیش بود، در لحظات پایانی با نتیجه ۵ بر ۶ کشتی را باخت و ناباورانه با رقابتها وداع کرد.

X